Alla inlägg under september 2012

Av Sofia Gabrielsson - 28 september 2012 13:00

Hej vänner!


Kan fredagen bli bättre än att man får ett höstinspirerat skönhetspaket i brevlådan? Nope. Det är Glossybox jag talar om. Som jag tidigare nämnt, prenumererar man på det dimper det ner en box varje månad. Underbar lyx, tycker jag. För 139 kr kan den även bli din! 


Haft en fantastisk vecka måste jag säg. Var på jobbmässa i början på veckan som dessvärre inte var något att ha. Inget som intresserade mig alls. Sen något härligt! Var hos Anna på pärlkväll i onsdags och det var så skoj! Blev mycket prat och så bjöd anna på goa scones så vi åt oxå, endast ett armband hann jag med denna kväll. Så här blev det  

Rätt somrigt för att vara höst men tycker om dessa färger. Jag har trätt små stenar på wiretråd och berlockerna är en stor rosa sten och en fin silverimiterad sko. Nedan lite bilder från andra smycken jag gjort i sommar

     

Det första armbandet har jag trätt pärlor på elastisk tråd och det två sista är gjorda av memorywire där jag satt silverpläterade rör och stenar och pärlor och lite mellandelar.


Jag hoppas på en höst med lite mer pärlande än vad det har blivit på sista tiden. Som sagt, en liten Nellie kräver mycket tid och hon går alltid i första hand. Min ambition är att hon oxå ska få ett litet intresse för dessa underbara pärlstunder när hon blir större så vi kan pyssla ihop, det hade vart nåt. Nu ska jag fira helg och påbörja fredagsmyset. Mannen är på fisketur så när han kommer hem blir det till stan och hyra film. Trevlig helg! Kram Sofia

Av Sofia Gabrielsson - 23 september 2012 13:40

Hej vänner!


Summerar jag veckan som gått så har den varit mycket bra! Hunnit med en del bra grejer. Träning, träffat vänner, bakning, matlagning, utomhusaktiviteter och lite till. Under nästa vecka kommer det hända en del roliga grejer. Jobbmässa i Falkhallen den 25:e mellan kl 10-15. Jag ska dit och hämta inspiration. På onsdag pärlträff hos en pärlkompis, som jag har längtat efter detta! Bilder kommer självklart att läggas upp efter detta.


Förresten så fick vi in vår altandörr på övervåningen igår. Jättefint plus att den är helglasad vilket jag tycker är extra tjusigt. Vi väntar också på golvläggaren som ska fixa golvet i badrummet, när det är klart kan man börja med väggarna i badrummet och efter det är det dags för allrummet där uppe som ska få vit panel. Längtar!


Nu ska jag titta till dottern som verkar ha vaknat. Ha en fortsatt härlig söndag!

Av Sofia Gabrielsson - 20 september 2012 09:47

Hösten är verkligen här nu. Luften är kylig och klar och vinden viner för fullt. Många tycker nog att det är lite jobbigt när hösten kommer, särskilt när sommaren inte varit den bästa. Hur många stranddagar fick vi? 5 kanske... Jag var på stranden ca 5 dagar tror jag, det är ju faktiskt katastrof! Men men, nog pratat om sommaren, för nu är ju faktiskt hösten här och vi får vänta tills nästa år på nästa sommar. Varför inte bara göra det bästa utav denna fina årstid? Njut av alla färger på träden, ta långa promenader i den höga klara luften och andas. Njut av att vara inne och kura i soffan med en kopp te och en go filt och titta på den öppna spisen. Tänd massa ljus. Gå och träna, det brukar ju inte bli lika mycket på sommaren. Laga mustiga soppor och baka! Ja allt detta brukar jag göra på hösten. Jag njuter som mest nu. Igår fick jag och Nellie besök av bästa kusin Vicky. Jag bakade en kaka som dom gjorde på Tv 4 morgon, äppel och hasselnötspaj. Nedan ser ni resultatet

 

Den blev jättegod! Receptet hittar ni på www.recept.nu

Nu ska jag strax iväg och träna! Ha en fantastiskt mysig höstdag minna vänner! Kram

Av Sofia Gabrielsson - 17 september 2012 09:27

Go förmiddag på er!


Ny vecka och nya möjligheter! Underbart uttryck! För det är ju så det är, hade man en dålig vecka förra veckan kan man ju bara göra denna ännu bättre! Inte sant? Vaknade med en träningsvärk utan dess like imorse. Igår var jag på ny release av Bodycombat, som är ett utav mina favoritpass. Sjukt mycket kondition och mycket benträning. Jag var helt färdig efteråt och soffan lockade gott då. Härlig känsla efteråt när alla endorfiner spirar i kroppen. Ikväll kör jag igen fast då blir det Bodystep, även det sjukt mycket kondition.


Har lämnat Nellie på dagis och väntar på att svärmor ska komma med lite plantor till mig. Smultron, jordgubbar och rabarber. Så att nästa sommar är säkerställd. Nästa års projekt i trädgården är att gräva bort lite planteringar och lägga sten. Tycker det är skitsnyggt och ser rent och fräscht ut. Just nu är vår trädgård inte den bästa, det blir ju så med ett litet barn och renovering av huset. Trädgården kommer därför i andra hand just nu. Nu ska jag ta och fortsätta här hemma, hörs snart igen!


Kram Sofia

Av Sofia Gabrielsson - 15 september 2012 13:45

Go lördag alla!


Lördagar gillar vi! Tid till att pyssla i hemmet, umgås med vänner och äta gott. Satt vid datorn och kollade lite saker och klickade in på HM sida. Finns massor av fina byxor i alla dess färger och former! Jag är sugen på några med färg som kan lysa upp i höstrusket. Nedan några fina varianter, alla från HM.

       

Snart ska jag och Nell åka med mam och papp till Varberg en sväng, bla till Lekia/Panduro. Är ute efter lite pyssel till lillan och tänkte även kolla på lite pärlor till mig. Jag vet, så fort jag kommer dit kommer det att börja klia i fingrarna. Så är det att vara pysselgalen. Nä dags att väcka lillan så vi kan åka iväg. Trevlig lördag på er!


Av Sofia Gabrielsson - 14 september 2012 13:25

Idag har det verkligen varit riktigt höstväder, regn och rusk! Inget dagis för lillan idag så förmiddagen har spenderats inomhus och bara en liten sväng ute i trädgården, allt för att Nellie inte skulle somna för tidigt. Det var bara på med regnkläder och ut och plaska och in igen. Gott med frisk luft trots stormen utanför. Idag är det fredag och jag planerar att kvällens middag blir färska räkor, toast och lite gott att dricka. Känner för lite lyx idag. Ska vi fortsätta prata lyx så lääängtar jag efter min walk in closet! Är så trött på den lilla hyllan där mina kläder trängs i just nu. Snart ska ni få ett bättre hem kläderna. Medans jag väntar frossar jag i bilder på andras stora fina garderober. Titta och njut! Trevlig fredag och helg alla fina!

     


Av Sofia Gabrielsson - 11 september 2012 19:08

Jag blev kär i Paris. Jag var där för första gången i maj med min älskling och vad kan väl vara mer romantiskt än att åka till Paris! Jag hade inte tänkt så mycket på staden innan men den är bara helt fantastisk! Jag vill dit igen. Så underbart och bara strosa omkring och äta ost och baguetter och dricka gott vin. För det är det man gör i Paris. Idag fick jag mitt alldeles egna eiffeltorn utav svärmor och Nellies faster som varit där en vecka. Den ska pryda övervåningen med vackra foton hängandes på väggen ovanför. Nedan lite vackra foton från staden i mitt hjärta

     

Av Sofia Gabrielsson - 10 september 2012 09:54

Go förmiddag!Sitter med mitt goa morgonkaffe. Nespresso, just nu en limited edition med smak av blåbär och hallon. Fantastiskt god faktiskt. Helgen har varit härlig med familj o vänner. Var ju som sagt ute och åt i lördags på Downtown. Mycket god mat. Sen en sväng till bratt för kaffedrink och sen hem. Var pigg igår och hann med och köpa nya uteväxter till krukorna, och sen lite träning efter det. Sen såg vi ju såklart på nya x-factor. Helt klart godkänt. När jag startade min blogg för ca två år sedan var tanken att det skulle vara min smyckesblogg. Jag har tyvärr inte hunnit med att pärla så mycket sen min dotter kom. Vill ju så gärna komma igång med det igen och kommer lägga upp bilder på smyckena som jag även säljer för den som är intresserad. Återkommer!Nu ska jag fortsätta min dag så hej så länge!

Presentation


Hej! Kul att du hittat till min blogg. Jag heter Sofia och bor med min sambo och dotter i ett hus som vi köpt och håller på att renovera. Vi har byggt till en våning på huset så den här bloggen kommer handla mycket om detta men även om mitt liv som småbar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards