Alla inlägg under januari 2013

Av Sofia Gabrielsson - 24 januari 2013 22:19

Go kväll!


Hemkommen från en mysig tjejkväll hos Petra. Jag hade med mig Nellie så hon kunde leka med barnen. Det bjöds på kaffe, te, frallor och goa pålägg. Supermysigt!


Efter jobbet idag svängde jag förbi Blomsterlandet. Handlade lite nya gröna växter, tulpaner som är min absoluta favoritblomma! Den andas vår och fräschet. En vacker blomma helt enkelt. Hittade även en urgullig zinklåda med ugglor på. Den ska stå i Nellies rum som en förvaringslåda är tanken.

Nedan Nellies koja som ska målas och piffas till.

   

 

En annan fin liten förvaringslåda jag hittade för ett tag sedan.


Som sagt, det är kul med lite nytt fräscht i hemmet. Nu ska jag inta soffan med resten av familjen som fortfarande är vaken. Natti natti 

Av Sofia Gabrielsson - 19 januari 2013 14:52

God eftermiddag!


Hoppas ni har det bra!


Här hemma målas det just nu för fullt. Vi var i Halmstad och köpte färg häromdagen till trapphuset och väggen där tv:n ska sitta. Vi har valt Pure & Original som är en kalkfärg vilken gör att väggen ser lite rå och ruffig ut. Nästan som betong. Vi får se hur resultatet blir sen.


 

Stefan i målartagen


 

Sofforna har fått flytta upp


 

En vit trälåda i shabby chic stil har fått ta plats också


Ni får ha en fortsatt go lördag!


Kramar



Av Sofia Gabrielsson - 14 januari 2013 14:51

Go eftermiddag!


Vilket härligt väder vi har idag, men dock kallt. Idag har jag varit på upprop och introduktion på kompetenscentrum. Nu är det skolbänken som gäller för ett litet tag. Imorgon kväll har jag första engelska lektionen. Nya utmaningar! Härligt!

Köpte med mig lite lunch från stålboms till mig och stefan, och när vi ätit gick jag bort och hämtade Nellie på förskolan för att sedan gå in till stan och kolla lite. Handlade lite på Kicks och till min förtjusning så fick man ett litet kit när man handlade över en viss summa. Kitet innehöll en liten mascara fr Lancome, hudvård från Biotherm och Lancomes nya parfym La vie est belle. Man kan ju inte bli annat än överlycklig när man som jag älskar överraskningar och presenter.

 





När det gäller övervåningen så var vi på Ikea igår och shoppade loss. Köpte bla inredning till badrummet, grejer till Nellies garderob, litet bord och två stolar till Nellie, ett skåp, galgar, ljus... ja ni ser ju, det blev en hel del. Nu är golvet färdigt däruppe och vi kan återigen gå på det. Inte långt kvar tills vi kan flytta upp.


Nu ska jag se till min lilla pärla som vaknade på fel sida.

Av Sofia Gabrielsson - 13 januari 2013 11:01

Hej på er!


Inatt har prinsessan sovit hos farmor och farfar. Jättebra tyckte vi för då kunde vi göra klart golven på övervåningen. Vi har använt Rubio monocoat oil som är en färg som skyddar och färgar trä med ett lager. Smidigt och resultatet blev supersnyggt tycker vi. Man börjar med att rengöra golvet med en olja som sen får verka i ca 15 minuter, sen är det bara att köra igång med färgen. Man lägger på ett lager på en sex sju stycken brädor sen går man över med golvpoleraren. Sen tar man bort överflödig färg med en trasa och sen kör man en gång till med poleraren. Vi är det bästa teamet jag och min älskling, vi började från varsitt håll så gick det mycket snabbare. Vi blev klara vid elva snåret igårkväll så vi har sovit gott båda två. Nu har vi ätit lite frukost och nu bär det iväg till ikea! Härlig söndagsutflykt tycker jag.


     


Såhär blev resultatet! Svårt att få bra bilder men lite ser man.


Nu måste jag kila, ha en härlig söndag alla!

Av Sofia Gabrielsson - 4 januari 2013 13:45

Hej på er!


Köttfärssåsen puttrar på spisen, dagens träningspass på älgen klart och Nellie sover middag. Så ser det ut här hemma just nu. Apropå rubriken så menar jag renoveringen av övervåningen. Nu är det inte mycket kvar alltså. Vi har hållt med att måla lister, fönsterbrädor och runt takfönstrena. Det ska ju målas några omgångar på varje del och torka i minst 8 timmar innan man kan måla igen så det tar lite tid men nu är det snart färdigmålat. Panelen är satt, så det som återstår nu är väl egentligen trapphuset där vi ska spackla och sen måla, trappan ska målas, väggen där tv:n ska sitta ska även den spacklas och målas. Sen är det ju då golven som ska behandlas oxå. jaja, det kanske är en del kvar att göra men enligt min sambo som har gjort hela jobbet och är expert :) är det inte mycket kvar nu. Nu längtar vi efter att få flytta upp, och då ska det firas rejält! Alla sovrummen kommer ligga däruppe så det blir som att flytta till ett nytt hus. Även badrum och ett fint allrum blir det, så fredagsmyset kommer tillbringas däruppe hädanefter.

       

Ikväll får vi lite middagsgäster så då tänkte vi göra hemmagjord pizza med köttfärs på. Mums! Nu ska jag städa lite innan Nellie vaknar. Ha en fin fredag! Kram

Presentation


Hej! Kul att du hittat till min blogg. Jag heter Sofia och bor med min sambo och dotter i ett hus som vi köpt och håller på att renovera. Vi har byggt till en våning på huset så den här bloggen kommer handla mycket om detta men även om mitt liv som småbar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards