Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia Gabrielsson - 23 mars 2013 13:26

Hej!


Ja, snart är det påsktider och för mig betyder det även att våren är här. Känns dock inte så när man tittar ut och ser snön ligga kvar. Men med lite tur kanske den smälter bort snart.

Är det påsk får man ju även påskpynta lite. Få in lite fräscha färger men fjädrar och björkris och kanske lite nya dukar.

Nedan lite inspirationsbilder

     

I eftermiddag ska vi på kalas när S har kommit hem från match. Huset är så gott som städat som jag gjorde i morse så innan lillan vaknar tänkte jag måla mina naglar.

Hej så länge och ha en fortsatt skön lördag mina vänner!

Av Sofia Gabrielsson - 15 mars 2013 17:44

Hej alla fina!


Fredagar är väl nästan den bästa dagen på hela veckan? Har man jobbat en hel vecka så är den ju bara såå skön. Jag har bara jobbat tors, fre denna vecka men idag kändes det så där extra skönt med fredag. Klockan ringde 5.30 imorse och jag hade inte sovit särkilt bra under natten, förkyld som man är, näsan rinner och den blir täppt hela tiden plus att huvudet känns tungt. Men det kan bara bli bättre. Kom hem ganska fort så jag hann ta vagnen och promenera bort och hämta lill stumpan på förskolan. Hon sussade så sött när jag kom så det var bara att lägga över henne i vagnen. Tog en tur in till stan och köpte lite fredagsfika. Mums! Ikväll blir det lugnt hemma framför tv med lite gott.


Ha en go fredag!

Av Sofia Gabrielsson - 13 mars 2013 14:23

Hej på er!


När man trodde att våren var på väg så kom vintern tillbaks istället. Weird! Igår var det kallt men krispigt och friskt och jag, mamma och Nellie gick en lång runda nere vid ån. Hade man tur kunde man få lite värmande sol i ansiktet också. Så kom snön tillbaks och även fast jag tycker det är onödigt så är det ändå vackert med det vita som lyser upp. Efter dessa långa vintermånader mår vi bara bra av ljuset. Det blir nästan lite ljusterapi.


Så för att ta vara på snön har vi åkt pulka, Nellie och jag. Vi byggde även en snögubbe som nu pryder trädgården. Mysigt.

         


Nu ska jag plugga lite engelska, see you! I´ll be back soon.

Av Sofia Gabrielsson - 11 mars 2013 14:24

Hej därute!


Jag har vart så dålig på att uppdatera jag vet! Mycket att göra och si och så..

När jag vaknade imorse kring sjusnåret, gick ner och tittade som vanligt på termometern, skrek jag nästan rakt ut. Minus 11 grader visade den. Jag känner bara nu att det får vara nog av kyla. Jag vill inte ha minusgrader längre utan nu längtar vi efter varmare väder och vår! Jag tog en promenad med vagnen innan idag nere vid ån, och jag hittade faktiskt en plats på en bänk där det var helt stilla och solen kunde lysa på mitt ansikte. Så välbehövligt. Min kropp skriker efter D vitamin. I en utav Lars Winnerbäcks låtar lyder det så här "När våren öppnar sina dörrar, och du tar den långa vägen hem" DET längtar jag till. Känslan när man inte vill gå in utan bara stanna ute. Tids nog kommer våren, jag vet. Men i detta nu vill jag att den ska komma precis nu. Jahopp nu har jag fått skriva av mig mina känslor iallafall.


Bortsett från mina känslor om våren så har vi äntligen flyttat upp på övervåningen. Har faktiskt bott där ett tag nu och det känns hur bra som helst. Nellie sover som en prinsessa i sitt nya rum! Nu har ju hon alltid sovit väldigt bra, men ändå var man lite orolig att hon inte skulle vilja sova själv i eget rum. Hon sover nog faktiskt bättre där.


Nähä nu blir det till att förbereda lite mellanmål och fixa kaffe.


Hej så länge!

Presentation


Hej! Kul att du hittat till min blogg. Jag heter Sofia och bor med min sambo och dotter i ett hus som vi köpt och håller på att renovera. Vi har byggt till en våning på huset så den här bloggen kommer handla mycket om detta men även om mitt liv som småbar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards