Alla inlägg under november 2012

Av Sofia Gabrielsson - 27 november 2012 19:22

Hej!


Här sitter en trött mamma med huvudvärk. Kunde inte sova inatt och vet inte ens hus många timmar sömn jag fick. Vaknade vid halv fem sådär och var pigg.. Dom andra sov så gott och jag önskade att jag oxå fick sussa vidare. Så därav en trött mamma idag. Hursomhelst så har dagen varit hyfsat bra ändå tycker jag. Efter att Nellie blev lämnad på dagis blev det lite shopping på ica till lussebullarna som jag bakat idag, sen ett besök hos tandläkaren och sen var det dags att hämta Nellie igen.  Min kära mamma kom hit innan och drack lite kaffe och åt lussekatt. Nu ikväll har jag även beställt detta fina träd till Nellis rum!

Finns att köpa på ABC leksaker. Jag har även sett att det finns på andra sidor oxå. Nu längtar jag tills det kommer så jag kan sätta upp det! Nä nu är det dags att göra sig kvällsmysig vilket innebär att jag drar på mig myskläder och tar ut linserna för mina ögon värker. Trevlig kväll!

Av Sofia Gabrielsson - 25 november 2012 20:49

Go kväll!


Sitter och tittar på ett program på tv som heter Välkommen till världen som handlar om kvinnor runt om i världen som föder barn. Det är verkligen så många barn som föds till fattigdom och som kanske bara lever i några år. Dessutom är det väldigt många mammor som inte överlever en förlossning. Jätteintressant program och väldigt rörande.


Om jag ska återgå till något helt annat så har jag haft en jättetrevlig helg. Kalas i fredags för Nellies kusin Lenora som fyllt ett år. I lördags åkte jag, Nellie, mamma och pappa till Halmstad och shoppade lite. Hittade en rosa söt liten klänning och vit ullig bolero till Nellie som hon ska ha på min brors bröllop. På kvällen var vi hos Linda och Tobbe och åt middag. Supergod mat och jättetrevligt hela kvällen. Idag städning och kalkonmiddag hos päronen. Ganska bra helg.

Nu ska jag fortsätta kolla Beck på tv. Kramar

Av Sofia Gabrielsson - 20 november 2012 20:10

God kväll där ute!


På Borgmästaregatan jobbas det på för fullt. Väggpanelen kom igår så Stefan började sätta upp den direkt. Han jobbar och sliter min man och han är ju så duktig. Det blir riktigt fint och jag är så nöjd! En liten kik kommer här

 

Jag fick inte så bra ljus på den här bilden men man ser ju lite ändå. Det blir ljust och fint och på denna vägg ska jag hänga upp svartvita foton på familjen med svarta ramar.


Förövrigt har veckan börjat bra. Igår var vi på bio jag och Stefan, vi såg sista filmen ur Twilight sagan. Riktigt bra film, alla filmerna är superbra, kan rekommenderas. Jag jobbar mycket denna veckan, mån, tis, ons och fre. Ledig torsdag. På fredag ska vi på kalas till Nellies kusin Lenora som fyllde 1 år för några dagar sen. Och på lördag ska vi hem till en kompis på middag, vilket jag ser fram emot!


Jag kan även tala om att jag är nyförlovad med min älskling och mycket lycklig!


Nu ska luta mig tillbaka i soffan och titta klart på Äntligen hemma.



Av Sofia Gabrielsson - 16 november 2012 23:24

Go kväll!


Jag är vaken Jag är vaken Jag är vaken! Ja det är sant, det slår aldrig fel, jag somnar alltid i soffan på kvällen. Jag måste vara väldigt trött. Men ikväll somande S före mig och har redan lagt sig. Så här sitter jag själv och känner mig piggare än nånsin. Vad gör man inte då, jo läser tidningar och bloggar. Idag kom tidningen Vi föräldrar i brevlådan. Kan tipsa om denna tidning till alla småbarnsföräldrar för där finns alltid bra reportage och artiklar att läsa. Även Villaägaren damp ner i lådan idag. Så min fredagskväll ägnas till att läsa.


Mamma och pappa kom förbi tidigare idag med denna bok som dom köpt till mig. Jättefin bok med härliga recept!

Jag tycker väldigt mycket om att baka så denna bok kommer nog användas en hel del. Nu ska jag fortsätta mitt läsande och sen är det dags att sova. God natt!


Av Sofia Gabrielsson - 15 november 2012 14:12

Hejsan!


Idag kan man verkligen inte klaga på vädret. Helt underbart. Solen är så välkommen och får gärna stanna. Idag har jag krattat väck det mesta av löven som låg på gräsmattan och även utanför på trottoaren. Jag blev så varm så till slut fick jag ta av mig jackan. Och det är november månad. Galet.


Igår var vi hemma hos Look, Andreas och Lenora och åt hemlagad thaimat. Look gör den bästa av all thaimat! Det är så sjukt gott att man sitter och drömmer sig bort och tror att man är i Thailand. Så man kan nästan säga att jag var i Thailand igår då :)


Resten av dagen får gå till att umgås med min lilla älskling. Hon sover nu men när hon vaknar så ska vi leka! Imorn väntar förskolan för henne igen och jag ska jobba. Sen tar vi helg.


Hej så länge och njut i solen medans den är framme!

Av Sofia Gabrielsson - 14 november 2012 14:46

God eftermiddag!


En vecka sen jag skrev... tiden bara springer iväg! Det närmar sig jul och jag börjar tänka på allt jag ska göra innan dess. Det sista jag vill är att stressa inför denna högtid utan jag tänker ta det i min takt. För att underlätta lite och få bättre koll på saker och ting ska jag göra en To do list. Där kan jag skriva ner allt som ska handlas och göras klart innan den 24 dec.


På övervåningen händer det grejer. Elen är nästan klar i allrummet så snart ska vi beställa panelen som ska sättas där. Klaffar allt och vi får hem den i tid så kan S börjar sätta den i nästa helg. Jag längtar så för det kommer bli helt annat när vi får upp panelen. Jag kikade runt lite på nätet på vit liggande panel som vi ska ha och fann lite tjusiga bilder

     

Dessa bilder är tagna från Styleroom bla och är både sovrum, hall och kök. Vi har panel i vårt sovrum däruppe och kommer nu bli i allrummer oxå och sedan nån gång när vi kan göra om vårt kök så kommer där också bli panel. Jag har liksom fastnat för den stilen, lite chabby chic, new england stilen, bara älskar den.


Nu hör jag min lilla flicka som har vaknat, hennes säng knakar alltid när hon rör sig :) Tid för mellanmål! Ha det gott!

Av Sofia Gabrielsson - 8 november 2012 14:39

God eftermiddag!


Här har ni en trött mamma. Sitter med mitt kaffe och knaprar knäckebröd. Har nästan precis varit ute på andra promenaden för idag med Nellie. På förmiddagen gick vi till ica skrea för att köpa lite clementiner. På vägen tillbaka somnar Nellie i vagnen så jag lägger över henne i vår säng. Det blir så konstigt när tiderna rubbas... tycker jag, men inte Nellie så klart. Hon somnade före lunchen och sov inte alls länge. Då kan ju jag snabbt räkna ut att hon kommer bli trött tidigt ikväll och vi ska på middag till en vän till mig. Men men efter andra promenaden somnade hon och sover alltså sött i vagnen. Hon har för övrigt varit sjuk och jag har varit hemma med henne i några dagar. Både hon och jag klättrar på väggarna för nu har vi gjort allt vi kan göra i så kallad lek. Leka med tågbana, titta på barnsånger på youtube(en favorit) Leka med dockorna och titta i böcker. Det är inte alltid lätt att förströ en 1,5 åring som dessutom är sjuk och gnällig, men nu är hon alltså mycket bättre och imorgon väntar förskolan för henne. Jag tror det är kompisarna hon saknar lite med. Och jag ska jobba vilket jag längtar efter! Nu ska jag fixa till lite här hemma men ni får ha en fortsatt härligt torsdag!

 


Av Sofia Gabrielsson - 4 november 2012 11:18

Go förmiddag!


Vi har feber i familjen. Nellie har haft feber sen i torsdags eftermiddag. Hon är ändå förvånansvärt pigg emmellanåt medans hon vissa stunder bara sitter i soffan. Därför har vi bara varit hemma och tagit det väldigt lugnt och inte gjort så mycket. Men igår kände jag att lite frisk luft skadar inte så vi tog på oss och gick ut när Nellie ändå skulle sova i vagnen och besökte loppisen på Strandvägen. Vi gjorde några fynd!

 

Dessa fina ljusstakar hittade vi, tyckte de var lite speciella

 

En söt hjärtformad griffeltavla där man kan skriva fina ord på tex

 

Pussel och böcker till Nellie


Kul när man kan hitta speciella saker att pryda hemmet med. En annan fin och speciell sak kom Stefan hem med häromdagen. Denna otroligt fina tavla har Stefans syster Anna målat! Den pryder numera vår vägg i vardagsrummet.

 

Anna är otroligt begåvad och målar jättevackra tavlor, kika in på hennes blogg http://annaengebrethsen.blogspot.se/

Nu ska jag ta hand om min dotter så ni får ha en skön söndag! Kram

Presentation


Hej! Kul att du hittat till min blogg. Jag heter Sofia och bor med min sambo och dotter i ett hus som vi köpt och håller på att renovera. Vi har byggt till en våning på huset så den här bloggen kommer handla mycket om detta men även om mitt liv som småbar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards